Stránky

pátek 22. prosince 2023

Pod kapotou - Zemědělské stroje

 

S nedávným vydáním DLC Farm Machinery pro American Truck Simulator jsme chtěli využít příležitosti a popovídat si s jednou z hnacích sil, které stojí za novým a jedinečným přírůstkem. V dnešním blogu "Pod kapotou" jsme si povídali se Stanislavem L., jedním z našich 2D/3D grafických designérů, který pomohl tento nápad přivést k životu.
DLC Farming Machinery, které obsahuje 2 nové herní značky, umožňuje řidičům doručovat různé jedinečné náklady na přívěsech Lowboy, Dropdeck nebo Flatbed do řady velkých i malých odvětví souvisejících se zemědělstvím ve virtuálním světě American Truck Simulator. Co tedy bylo inspirací pro vytvoření tohoto DLC?
Stanislav L, 2D/3D grafický designér ve společnosti SCS Software

"Jak jsme pokračovali v cestě napříč USA od pobřeží, kolem Skalistých hor se zasněženými vrcholky, divokými údolími a hadovitými cestami; Přijeli jsme do úplně jiné oblasti, na Velké pláně." Stanislav vysvětluje: "Je to oblast zemědělství a páteř země. Zdá se, že pole se táhnou do nekonečna na míle daleko, se zlatavými plodinami připravenými ke sklizni. Cítili jsme, že by bylo správné v našich hrách více reprezentovat zemědělství a zdůraznit důležitost zemědělského průmyslu. Koneckonců, poskytuje výživu milionům Američanů každý den."


Jaká tedy byla Stanislavova role při tvorbě DLC Farm Machinery? Požádali jsme ho, aby to zjistil!

"Věřím, že jsem se do DLC Farming hodil. Kromě designového jazyka a vzhledu strojů je zde spousta mechanismů a funkčních dílů. Za vší tou efektní karoserií, která je vidět na první pohled, se skrývá těžká praktická stránka." Stanislav nám říká: "Myslím, že mohu říci, že rozumím tomu, jak tyto stroje fungují, protože mám 12 let zkušeností v zemědělství."
"Studoval jsem na Technické fakultě (ČZU), která je hlavní univerzitou pro zemědělské vzdělávání a výzkum tady v Praze. Poté jsem pokračoval ve studiu a práci ve Výzkumném ústavu zemědělského inženýrství (byl jsem vědec!). Poté jsem pokračoval v práci v jedné z největších společností, která navrhuje a vyrábí své vlastní stroje zde v České republice. Mezi mé pozice patřila práce v oddělení konstrukčního inženýrství, což zahrnovalo pomoc týmu se správou CAD dat a modelů. Také jsem naprogramoval spoustu samostatných a integrovaných nástrojů v Javě, optimalizoval jejich pracovní postupy pomocí vlastních tříd v jejich CMS atd. Poté jsem přešel z IT na grafiku (protože to byl předmět, který jsem vždy miloval nejvíce) a stal jsem se vedoucím grafického designu v marketingovém oddělení."



 


Mít toto zázemí a předchozí pracovní zkušenosti se ukázalo jako neuvěřitelně užitečné, pokud jde o vytvoření DLC Farm Machinery. Stanislav vysvětluje:

"Jako konceptuální umělec ve společnosti SCS Software transformuji nápady ze slov nebo odstavců do vizuální podoby; Pomáhám navrhovat, jak bude DLC vypadat."
"Vytvořil jsem koncepční návrhy pro všechny stroje, které jsme chtěli v DLC zobrazit. Vytvořili jsme dvě herní značky, Owl a Greenler, které jsou zcela fiktivní. Navrhl jsem také devět strojů (s určitými odchylkami mezi značkami). Naším cílem bylo, aby byly co nejrealističtější, abyste se vy (hráč) ponořili do realistického nákladu, který se používá v zemědělském průmyslu."




 

Kolik lidí se tedy na tvorbě tohoto DLC podílelo?
"Ve skutečnosti bylo mnoho lidí součástí tohoto projektu (a pomohli nám jej úspěšně vydat a doručit hráčům)." Stanislav nám říká: "Dominik (3D grafický designér/technický supervizor) byl zodpovědný za technickou/modelářskou stránku a já jsem byl více na straně umělecké/designové. Musím také zmínit oddělení výzkumu, které nám poskytlo spoustu zdrojů a informací o amerických zemědělských strojích. Pomohli nám s výběrem kategorií a typů strojů, které byly nakonec vybrány pro toto DLC."
"Během produkční fáze jsme měli několik 3D grafických designérů, kteří pracovali na DLC. Měli jsme devět strojů, takže každý z nich udělal jeden nebo dva modely. Bylo skvělé mít tak velký tým, protože jsme mohli pracovat na mnoha modelech současně a zkrátit dobu výroby."






 

"Poslední fáze zahrnovala jejich implementaci do naší hry a komplexní testování a opravy chyb. Měli jsme také malý vnitřní kruh, který zahrnoval Smety (Senior Vehicle Artist) a Peter (3D Graphic Designer), oba měli zkušenosti v zemědělském průmyslu. Rád bych poděkoval všem, kteří se na tvorbě tohoto DLC podíleli, bez jejich tvrdé práce by k němu nedošlo."
Jak dlouho tedy trvala tvorba tohoto DLC a který náklad byl nejzábavnější a/nebo nejnáročnější na vytvoření? Stanislav se s námi podělil o svou odpověď.
"Myslím, že to trvalo asi rok. Od fáze nápadu přes předvýrobu, výrobu, implementaci do ekonomiky, testování, opravy chyb atd. Je docela těžké si vzpomenout, kdy jsme o tom konkrétně začali mluvit. Pokud jde o otázku nákladu... Pásový traktor byl opravdu zábavný, je to tahoun pole! Vždy má skvělou estetiku a je vlajkovou lodí výrobce".




 

"Také jsem si velmi užil práci na autonomním traktoru, protože je to budoucnost, a jsou připraveni vyrazit na trh trhu v reálném světě. Bavilo mě experimentovat se všemi křivkami a aerodynamické linie, které jsou na něm uvedeny. Vývoj tohoto modelu byl zábavný, protože jsem mu chtěl dát futuristický vzhled. Užil jsem si to Je to hodně. Zábavné bylo také vytvářet doplňky kabiny. Bylo skvělé skočit od tvrdé oceli a pevných mechanismů stroje k práci na plyších a chvíli si hrát s hračkami, jako bychom byli malé děti znovu".



 

"Nejnáročnějším aspektem tohoto DLC bylo pravděpodobně Secí jednotka, ne z konstrukčního, ale technického hlediska. Je to proto, že není mnoho těl, která by mohla skrýt vnitřní části, v podstatě vidíte všechno. Nic není uvedeno, každý jednotlivý díl je tam na stroj, viditelný pro všechny. Takže to byla výzva Dokáže ji zobrazit a stylizovat v rámci hranic našeho limitu polygonu. Luboš (3D grafik) na něm odvedl skvělou práci."




 

Jsme vděční za čas, který si Stanislav udělal ze svého pracovního rozvrhu, aby se s námi podělil o něco málo o tomto DLC. Zeptali jsme se ho na cokoliv, o co by se chtěl podělit s vámi, našimi #BestCommunityEver.
"Bavte se, hrajte hry, simulační hry jsou nejlepší a přineste v tomto DLC nějaké zemědělské stroje! Pomozte zemědělcům v jejich tvrdé práci."
"Jo a ještě něco, o co se chci podělit, máme ještě více informací, o které bychom se s vámi rádi podělili, ale které se do tohoto blogu nedostaly. Pohráváme si s myšlenkou vytvořit stažitelnou publikaci "Making of the Farming DLC". Dejte nám vědět v komentářích, pokud byste měli zájem vidět toto, stejně jako o jiných tématech v jiných formátech kromě našeho blogu."



 

Pokud jste tak ještě neučinili, určitě se podívejte na DLC Farm Machinery, které je nyní k dispozici pro American Truck Simulator na Steamu! Pokud již vlastníte tento skvělý doplněk a užíváte si ho, zvažte zanechání pozitivní recenze i nám. Doufáme, že se vám toto DLC pod kapotou líbilo, dejte nám vědět, pokud byste si v budoucnu chtěli přečíst o některých konkrétních tématech! Do té doby pokračujte v náklaďácích.

anglická mutace:

Under The Hood - Farm Machinery

Žádné komentáře:

Okomentovat